צוות מוסך אדמונד מסביר כי נהיגה עקבית בסיבובים גבוהים (סל"ד או סיבובים לדקה) עלולה לפגוע במנוע שלך לאורך זמן. הסל"ד מציין כמה קשה המנוע שלך עובד. כאשר אתה נוסע בסל"ד גבוה, המנוע שלך עובד קשה יותר ומייצר יותר חום, מה שעלול להוביל לבלאי מהיר יותר ולנזק אפשרי לרכיבים.
הנה כמה סיבות מדוע סל"ד גבוה בעקביות יכול להזיק למנוע שלך:
חום מוגבר: סל"ד גבוה אומר שרכיבי המנוע נעים מהר יותר ומייצרים יותר חום. אם החום הזה לא מתפזר כראוי, זה עלול להוביל להתחממות יתר ולנזק לחלקי המנוע.
בלאי מהיר יותר: ככל שחלקי המנוע פועלים מהר יותר וקשים יותר, כך הם יישחקו מהר יותר. משמעות הדבר היא שחלקים כמו טבעות הבוכנה ודפנות הצילינדר שלך עלולים להישחק מהר יותר ממה שהם צריכים.
התמוטטות שמן: טמפרטורות מנוע גבוהות עלולות לגרום לשמן המנוע שלך להתפרק מהר יותר, ולהפחית את יעילותו. זה יכול להוביל לשימון לא מספיק ולעלייה בחיכוך בין חלקי המנוע.
צריכת דלק מוגברת: סל"ד גבוה מוביל בדרך כלל לצריכת דלק מוגברת. זה לא רק משפיע על צריכת הדלק שלך אלא יכול גם לגרום להצטברות פחמן בתוך המנוע, להשפיע על יעילותו ואריכות החיים שלו.
לחץ על תיבת ההילוכים: סל"ד גבוה יכול גם להעמיס על תיבת ההילוכים של המכונית שלך על ידי ייצור יותר חום ולחץ.
בעוד שמנועים מודרניים מתוכננים להתמודד עם מגוון רחב של סל"ד וסל"ד גבוה מדי פעם (כמו בהאצה כדי להתמזג בכביש מהיר) לא אמורים לגרום לבעיות, סל"ד גבוה בעקביות לאורך תקופות ממושכות עלול לגרום לנזק לאורך זמן.
השיטה הטובה ביותר היא לנסות ולהשאיר את המנוע שלך פועל בסל"ד אופטימלי, בדרך כלל איפשהו באמצע טווח הסל"ד שלך, שבו הוא היעיל ביותר. עיין במדריך של הרכב שלך כדי למצוא את טווח הסל"ד היעיל ביותר עבור המכונית הספציפית שלך. וכמו תמיד, תחזוקה שוטפת היא המפתח לשמירה על כושר המנוע שלך.